A vizsgálatok. PCO.

 2013.03.16. 17:33

Miután eljutottam az elhatározásig, hogy kivizsgáltatom magam, az égiek is mellém álltak. 

10.000.-Ft plusz pénz, ami megadta az első plusz löketet. Nem bíztam magam háziorvosra. Magánrendelést kerestem. 

Megtaláltam Dr. Bérczy Judit endokrinolóhus rendelését. Bejelentkeztem, három napra rá volt is időpont. 

Az első találkozás rövid de velős volt. Elmeséltem neki mindazt amit az előző posztban leírtam. Ezek után ő is kérdezett. Táplálkozási szokásaimat vettük számba, beszéltünk a pajzsmirigy problémámról is. Megmérte a súlyom, a haskörfogatom, megvizsgálta a nyakam, a hasi részeket tapintással. Majd tovább irányított nőgyógyászati vizsgálatra, illetve vérvételre.

Elsőre a vérvételt rendeztem el.

Három pontos terheléses vizsgálatot végeztetett, Glukóz és inzulin szintet nézve. Valamint D vitamin, testosteron, és cortisol szintet néztek.

Glukóz 0 perc: 4,3 mmol/L

Glukóz 60 perc: 7,5 mmol/L

Glukóz 120 perc: 5,3 mmol/L

Inzulin 0 perc: 9,0 mIU/L

Inzulin 60 perc: 103,3 mIU/L

Inzulin 120 perc: 68,8 mIU/L

D-vitamin: 11,2 ng/ML

Tesztoszteron: 0,63 ng/ml

Cortisol: 519,9 nmol/L 

Ezt követte a nőgyógyászati vizsgálat. A nőgyógyász alaposan kikérdezett, és megnézte a vérvétel eredményeit is. Nagyon kedves volt. Dr. Halász György László ha valakit érdekel. 

Hüvelyi ultrahangos vizsgálat is volt. A lényeget idézem: 

Mindkét oldali ovárium normális nagyságú, de kéregállományukban számos, gyöngysorszerűen elhelyezkedő 6-9 mm-es tüsző. 

Kép forrása: http://www.csaladinet.hu/hirek/eletmod/egeszseg_orvos-valaszol/13809/pcos_policisztas_ovarium_szindroma_ii_resz 

Diagnózis: PCO

A doktor úr kitért még a fogamzásgátlásra is, elmondta hogy a megfelelő antiandrogén fogamzásgátló kiválasztását további laborvizsgálatokhoz köti, és csak endokrinológussal egyeztetve írja fel, mivel nagyon nem mindegy milyen fogamzásgátlót választ. Egyébként a fogamzásgátló a tüneteket nagyszerűen megszünteti, de csak elfedi a problémát, tehát ha a gyógyszer szedését befejezem a tünetek kiújulnak. 

Ezek után azonnal időpontot kértem volna az endokrinológushoz, de annak ellenére hogy magánrendelésről van szó egy hónappal előre be volt táblázva a doktornő. 

A rendelőbe javasolták, hogy három nap múlva telefonáljak újra. Ezt meg is tettem, és szerencsémre egy beteg visszamondta az időpontját, amire én azonnal lecsaptam. 

Következett az eredmények kiértékelése, és a kezelési javaslat. 

Folyt köv...

Címkék: PCOS PCO IR Inzulinreszisztancia

A bejegyzés trackback címe:

https://nehanap.blog.hu/api/trackback/id/tr285138271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása