Hosszas gondolkodás után célzottan elkezdtem kivizsgáltatni magam. 

Miért? 

PCO gyanú miatt.  

Miből gondoltam hogy PCO-s vagyok?

Egy korábbi 2005-ös nőgyógyászati lelet, illetve egy összetett tünetegyüttes miatt. Megpróbálom röviden leírni a történetem. 

2005-ben párommal komoly döntést hoztunk. Babaprojektbe fogtunk.Ekkor voltam 62kg. Megjegyzem, nekünk hamar és duplán jött az áldás. Ikreink születtek. 

Mindenesetre a gyermekvállalást megelőző nőgyógyászati ultrahang leletemre PCO gyanút írt az 1.számú orvos. Ezt követően elég hamar teherbe is estem, ezért nem nagyon foglalkoztam ezzel a fura három betűvel és a jelentésével. Az első terhességet ellenőrző ultrahangok során azért megérdeklődtem, hogy mi a helyzet a PCO-val, és befolyásolhatja e a terhességem. A 2. számú orvos közölte, hogy tuti nincs pcom mivel teherbe estem. Ennek tudatában nem is foglalkoztam tovább az 1. számú orvos leletével. 

2006-ban megszülettek csodás ikreim. Súlyom 72kg, amit nagy nehezen kb. fél év alatt Alexandra súlykontroll módszerrel és mozgással visszaszorítottam 62kg-ra, és ezt a súlyt tartottam.

Kb. három évvel később fura duzzanatot fedeztünk fel a torkomon. Nem részletezem. Nem toxikus göbös golyvám volt, ami egy pajzsmirigy betegség. Ekkor kezdtem a fura tünetegyüttesemmel foglalkozni. 

Alhasi fájdalom két menstruáció közt. Fokozott hajhullás, pattanásos bőr (pattanásosabb és gyulladtabb mint a kamasz lányomé) Folyamatos hízás, hiábavaló diéták. 

A tünetek egy része, méghozzá jelentős része akár a pajzsmirigy problémáim miatt is lehettek. Ezért nem kutakodtam még, bíztam benne, hogy a műtét és a gyógyszeres kezelés után tüneteim enyhülni fognak.Ekkor már 2010-et írtunk. Súlyom a műtét után 64 kg. 

A műtétet követő egy évben felugrott rám 10kg. tehát 2011 áprilisában már 74 kg voltam. 

Elkezdtem fokozottan figyelni mit eszek, karácsonyig tartottam is a súlyom, Viszont karácsonykor felkúszott még 2 kg. amit nem tudtam leadni. 2012-ben tartottam az így összeszedett 76 kg ot, majd karácsonykor ismét felszedtem 2kg-ot. Így indultam neki 2013-nak. 

Közbe egyre több pattanás lett az arcomon, a mellkasomon, a nyakamon a hátamon. Kis gyulladt göböcskék amik rendkívül zavartak már. Illetve a megszokott kis pihék a szám környékén és a pajeszom környékén egyre erősödtek. Fogyni sehogy se sikerült. A túlsúlyom jelentős részét a hasamra szedtem fel. A hajam továbbra is hullott, amit a családom is nehezményezett, így rövidebbre vágattam, hogy ne legyen olyan feltűnő. 

A pajzsmiriggyel kapcsolatos leleteim rendben voltak így az orvos azt mondta nem okozhatja a pajzsmirigyem a tüneteket.

Aztán a neten beleütköztem egy cikkbe. Na miről szólt? 

PCO. 

http://divany.hu/poronty/2012/09/30/minden_a_pcos_szindromarol/

Na ekkor határoztam el hogy kivizsgáltatom magam. 

Folyt. Köv.........

Címkék: hízás hajhullás pattanásos bőr PCOS PCO IR Inzulinreszisztancia

A bejegyzés trackback címe:

https://nehanap.blog.hu/api/trackback/id/tr505136244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása